البحث

هجوم حاد من رضا عبد العال على اتحاد الكره السابق بسبب ازمه محمد صلاح

منذ 1 شهر
September 25, 2019, 7:39 am
هجوم حاد من رضا عبد العال على اتحاد الكره السابق بسبب ازمه محمد صلاح

هجوم حاد من رضا عبد العال على اتحاد الكره السابق بسبب ازمه محمد صلاح

شن رضا عبدالعال، نجم النادي الأهلي والزمالك السابق، هجوما حادا على إدارة اتحاد الكرة السابق برئاسة هاني أبو ريدة، عقب انفجار أزمة محمد صلاح، نجم ليفربول الإنجليزي ومنتخب مصر، حول التصويت على أفضل لاعب في العالم 2019.

إقرأ أيضاً| شباب اليد بالأهلي يفوز على الزهور في الدوري

وقال رضا عبدالعال في تصريحاته الخاصة لـ"أهل مصر": "عاوز شخص يجاوبني على سؤال واحد بس بجد إمتى هنحب الخير لبعض؟ إزاي يبقي عندك واحد من أفضل لاعبي العالم وتتعامل معاه بالأسلوب ده".

وتابع: "إحنا بيجيلنا كل كام سنه لاعب زي صلاح ! الوحيد اللي بيرفع اسمك على منصات التتويج في العالم وعلى طول علم مصر معاه في كل الاحتفالات".

وأضاف: "اتحاد الكرة فاسد ولازم يتحاكم، الأمر ده المفروض ميمرش مرور الكرام".

وواصل: "صلاح معاه كل الحق في أي رد فعل ومنقدرش نفتح بوقنا معاه، ده واحد كل ما بنحتاجه بنلاقيه لكن لما هو احتاجنا سيبناه وعملنا نفسنا مش شايفين".

وأكد: "الصحفي لازم يتحاكم، هو فاكر نفسه مين عشان يفضل لاعب على ابن بلده".

وعن تتويج ميسي بلقب الأفضل علق:" الاتحاد الدولي اختياراته غريبة ازاي واحد محققش غير الدوري مع فريقه يكسب اللقب على اتنين واحد منهم فاز بأبطال أوروبا والتاني فاز بالأمم الأوروبية".

هذا الخبر منقول من : اهل مصر

















شارك بتعليقك
فيسبوك ()



جون المصرى و;كشف حقيقة محمد على بعد حوار البى بى سى

تنوية هام: الموقع غير مسئول عن صحة ومصداقية الخبر يتم نشره نقلاً عن مصادر صحفية أخرى، ومن ثم لا يتحمل أي مسئولية قانونية أو أدبية وإنما يتحملها المصدر الرئيسى للخبر. والموقع يقوم فقط بنقل ما يتم تداولة فى الأوساط الإعلامية المصرية والعالمية لتقديم خدمة إخبارية متكاملة.