البحث

(الإعدام لقتلة بيشوي).. هاشتاج جديد يجتاح مواقع التواصل الإجتماعي

منذ 2 اسابيع
November 6, 2019, 4:39 pm
(الإعدام لقتلة بيشوي).. هاشتاج جديد يجتاح مواقع التواصل الإجتماعي

(الإعدام لقتلة بيشوي) هاشتاج جديد يجتاح مواقع التواصل الإجتماعي

كتبت: ماريا ألفي
خاص لــ صوت المسيحي الحر

دشَّن عدد من الأقباط "هاشتاج" جديد على مواقع التواصل الاجتماعي، طالبوا خلاله بالإعدام لقتلة الطفل بيشوي.

وقالوا خلال حملتهم :" دول اتنين مالهمش أي لازمة في الحياة غير أنهم يبلطجوا و يسرقوا و يقتلوا و يرهبوا و يعاكسوا البنات في الشارع و يتاجروا في المخدرات عشان يسرقوا توكتوك من طفل عمره 16 سنة ضربوة و رموة في ترعة مياه في حتة مقطوعة".

وتابعوا :" ولما الولد خرج وحاول يسترد التوكتوك شنقوه بحتة قماش ورموا جثته في الترعة مرة تاني و خدوا التوكتوك باعوه بـ ٧ أو ٨ آلاف جنيه عشان يشتروا بيها مخدرات لانهم مكانوش لاقيين يشتروا مخدرات وفي ضيقة مالية زي مابيقولوا".

 وأختتموا قائلين :" ده ممكن ممكن يقتلني بكرا و يقتل حضرتكوا ويقتل ولادكوا عشان خاطر يلاقي المخدرات، فلازم يكون عبرة لكل واحد في نفس حاله لعل تكون دي حاجة تمنعه عن عمل حاجة زي كده وثقوا الهاشتاج علي فيس بوك و فعلوه علي تويتر عايزين اعدااام في أسرع وقت".

تجدر الإشارة أنه قبل أيام تم العثور علي جثة بيشوي ملاك عزت ١٦ عام بالطالبية مخنوق وتم سرقة توك توك ملك والده، وجاء ذلك بتحريض من زملاؤه.
 

















شارك بتعليقك
فيسبوك ()



جون المصرى و;كشف حقيقة محمد على بعد حوار البى بى سى

تنوية هام: الموقع غير مسئول عن صحة ومصداقية الخبر يتم نشره نقلاً عن مصادر صحفية أخرى، ومن ثم لا يتحمل أي مسئولية قانونية أو أدبية وإنما يتحملها المصدر الرئيسى للخبر. والموقع يقوم فقط بنقل ما يتم تداولة فى الأوساط الإعلامية المصرية والعالمية لتقديم خدمة إخبارية متكاملة.