البحث

على الهواء .. مداخلة تكشف بالأسماء شبكة الاتصالات المفبركة بقنوات الإخوان

منذ 2 اسابيع
November 20, 2019, 4:57 pm
على الهواء .. مداخلة تكشف بالأسماء شبكة الاتصالات المفبركة بقنوات الإخوان



حدث
على الهواء مداخلة تكشف بالأسماء شبكة الاتصالات المفبركة بقنوات الإخوان


فضح مواطن شبكة لجان الاتصالات المفبركة داخل قنوات الأخوان، حيث ذكر بالأسماء مجموعات المتصلين التى تتدث فى برامج الهواء وتهاجم مؤسسات الدولة فى مصر على مدار الـ5 سنوات الماضية، وعجز مقدم البرنامج الإخوانى عن الرد على المعلومات التى ذكرها المواطن المصرى ولم يتمكن من الدفاع عن الأذرع الإعلامية للإخوان.
 
وفاجئ المواطن نور مذيع أحد برامج قناة مكملين الإخوانية بسؤال مباغة، حيث قال: "قناة الشرق كان عندها برنامج اسمه تصريح مواطن كانوا بيذيعوه الساعة 12 وبقوا بيذيعوه الساعة 3 فى نفس توقيت حضرتك فهمة عملوا كده ليه؟"، لم يتمكن المذيع الاخوانى من فهم المقصود من السؤال فاعتبر ان تزامن توقيت البرنامجين أمر عادى.
 
وواصل المواطن مفاجاته وقال: "بالنسبة للمشاهد عادى مفيش مشاكل بس بالنسبة للناس اللى هى بتتكلم هنا وهنا زى أمنية من أمريكا وأحمد من هولندا والناس اللى هى بتاكل عيش دى" فى إشارة إلى وجود شبكات منظمة تنظم اتصالات مفبركة فى قنوات الإخوان للهجوم على مؤسسات الدولة فى مصر.
 
 
وأضاف نور: "فى ناس بتتكلم عند حضرتك وعند تصريح مواطن وعلى قناة وطن وعلى كل القنوات وممكن أعدهملك" وبدأ المواطن فى ذكر أسماء مجموعة من المتصلين والدول التى يتصلون منها حيث قال: "حسام من ألمانيا وأمنية من أمريكا " الا ان المذيع قاطعه واوقفه عن الاسترسال، لكن نور قال موجها حديثه للمذيع الاخوانى: "لازم حضرتك تبقى واخد بالك إن الناس دى بتفقدك مصداقيتك".
 
ووجه المذيع الإخوانى سؤالا للمواطن فى محاولة فاشلة للايقاع به حيث قال :"حد ادالك فلوس عشان تكلمنا؟" فرد نور قائلا: "يافندم تدينى فلوس ايه هو أنا معاك"، مضيفا: "الناس اللى بتتكلم دى لما أقلب على الشرق ألاقيها ولما أقلب على وطن ألاقيها" وواصل: "بكلمك على مصداقيتك أنت مصداقيتك فين" واستطرد قائلا: "لما انا النهاردة اقعد 5 سنين بسمع نفس الـ8  بنى أدمين" فاضطر المذيع الإخوانى إلى قطع الاتصال.

هذا الخبر منقول من : اليوم السابع

















شارك بتعليقك
فيسبوك ()



جون المصرى و;كشف حقيقة محمد على بعد حوار البى بى سى

تنوية هام: الموقع غير مسئول عن صحة ومصداقية الخبر يتم نشره نقلاً عن مصادر صحفية أخرى، ومن ثم لا يتحمل أي مسئولية قانونية أو أدبية وإنما يتحملها المصدر الرئيسى للخبر. والموقع يقوم فقط بنقل ما يتم تداولة فى الأوساط الإعلامية المصرية والعالمية لتقديم خدمة إخبارية متكاملة.