رسالتين لشيكابالا وأفشة .. السقا يكشف سبب ابتعاده عن احتراف كرة القدم

2 شهر
November 13, 2021, 2:57 am
تابع عبر تطبيق google news google news google news

.رسالتين لشيكابالا وأفشة السقا يكشف سبب ابتعاده عن احتراف كرة القدم

تحدث الفنان أحمد السقا، عن تفاصيل اختياره لمهنة التمثيل اليوم و سبب ابتعاده عن كرة القدم وعدم استكمال مشواره الكروي، خاصة وأنه تدرب في كل من النادي الأهلي ونادي الزمالك.

وصرح السقا، خلال حواره مع المذيعة أسما، في برنامج حبر سري المذاع على شاشة قناة القاهرة والناس، بأن السبب وراء عدم استكمال مشواره الرياضى إصابته برباط صليبي بقدمه الشمال أثناء اداحد المباريات.





وحرص السقا، علي توجيه رسالة للاعب كرة القدم شيكابالا قائلا: “عايز أقولك يا شيكابالا إن الناس كلها بتحبك سواء من جمهور الزمالك أو من جمهور الأهلي .

وأضاف: الدوشة اللي حصلت حوالين شيكابالا الفترة اللي فاتت دي مجرد حاجات بتخرجه برا تركيزه، لكن جمهور الأهلي جمهور مثقف ومحترم وعلى أعلى درجات الوعي، وأكيد بيحترموا لعيب زيه .

كما تحدث السقا عن اللاعب مجدي قفشه : مجدي قفشة ده فلتة، ما شاء الله، الله أكبر ربنا يحميه، مصر فيها كمية لاعيبة حريفة اللي منعرفهمش أو اللي في الظل أكتر من اللي في النور، بس شكل الإدارة للاعيبة وتبدأ من التأهيل النفسي، واللياقة، أنا بتفرج على كل المتشات حتى دوري الدرجة الثانية.

هذا الخبر منقول من : جريده الفجر

احصل عليه من app store تحميل تطبيق صوت المسيحي من علي app store احصل عليه من Google Play تحميل تطبيق صوت المسيحي من google play