اسحق يونان يرد بتعليق نارى للشامتون في وفاة الابراشي والجبالي

4 يوم
January 10, 2022, 6:37 pm
تابع عبر تطبيق google news google news google news

اسحق يونان يرد بتعليق نارى للشامتون في وفاة الابراشي والجبالي : هؤلاء من يرفضون تهنئة المسيحين في عيدهم

علق الاعلامي اسحق يونان، على شماتة جماعة الاخوان الارهابية في وفاة المستشارة تهانى الجبالى نائب رئيس المحكمة الدستورية العليا سابقا، والإعلامي وائل الابراشي اللذان توفيا متأثرين بمضاعفات فيروس كورونا، حيث عرف عن الابراشي والجبالي تصديهما لافكار الاخوان التي ترفض مدنية الدولة، جانب مناهضتهما جرائم الجماعة الارهابية.وكتب يونان عبر حسابه على (فيسبوك)، : الناس إللي من امبارح شمتانه في وفاة المستشارة تهاني الجبالي والإعلامي وائل الإبراشي للأسف دي ناس عايشه وسطنا وبتركب المواصلات معانا وبتقف في طابور العيش جنبنا وهما هما نفس الأشخاص بتاعة أوعى تعيد على المسيحين في عيدهم !.





مضيفا : ناس عندهم كراهية لاي شيء جميل ولاي حد مش شبهم بيكفر المسيحي عشان ديانته ويكفر المسلم اللي مش داعم لأفكاره وتعصبه!.

مشيرا : للأسف انا ماعنديش جزء في عقلي يقدر يفرقهم عن الدواعش إللي كانوا بيدبحوا الناس في الشارع في عز الضهر في بعض الدول وبشوف أنها نفس الأفكار ونفس العتمة بس ربما الفرصة لم تتاح لهم.

مشددا : من ضمن الحاجات إللي ربنا كرم بيها بلدنا هي ثورة 30 يونيو وإزاحة الأفكار القبيحه والقلوب الحجرية من تصدر المشهد، واختتم : ربنا يحفظ مصر ويحمينا من عتمة القلوب والعقول.

هذا الخبر منقول من : الأقباط متحدون

احصل عليه من app store تحميل تطبيق صوت المسيحي من علي app store احصل عليه من Google Play تحميل تطبيق صوت المسيحي من google play