بالفيديو عمرو أديب يعلق على أزمة محمد رمضان في الإسكندرية بكلام صاعق

1 شهر
September 24, 2022, 3:51 pm

google-news تابع كل جديد تطبيق جوجل نيوز



بالفيديو عمرو أديب يعلق على أزمة محمد رمضان في الإسكندرية بكلام صاعق
بالفيديو عمرو أديب يعلق على أزمة محمد رمضان في الإسكندرية بكلام صاعق

بالفيديو عمرو أديب يعلق على أزمة محمد رمضان في الإسكندرية بكلام صاعق

كتبت ميكال لبيب

حفلة الفنان محمد رمضان في محافظة الإسكندرية، أحدثت حالة من الجدل العارم، بعد تجميع حملة لإلغاء الحفله هناك و تم الترويج للحملة، عبر صفحات خلال مواقع التواصل الاجتماعي.

وقد علق الإعلامى الكبير عمرو أديب على التحدى الذى قام به الفنان محمد رمضان، وسفره إلى محافظة الإسكندرية عقب ترويج حملة لإلغاء حفلته هناك من خلال السوشيال ميديا.

عمرو أديب ينتقد تصرفات محمد رمضان

أنتقد الأعلامي عمرو أديب عبر حلقة الجمعة من برنامجه (الحكاية)، تصرفات الفنان محمد رمضان في الإسكندرية، و أضح أنه كان من الممكن أن يسبب في أزمة كبيرة، قائلا: (الأستاذ محمد رمضان قرر فجأة كده أنه إزاى أهلى الإسكندرية مش عاوزينه يجى، فقرر أنه يعمل التحدى الكبير و ينزل الإسكندرية بنفسه يعدى على حاره حاره، و يعرف أنتوا بتحبونى و لا لأ).





light-dark.net

و أضاف الأعلامي عمرو أديب قائلا: (شيء غريب ناس قالت أحنا مش عاوزين و أنت قولت لأ عاوزين، عاوزكم تتخيلوا حاجة معايا لما محمد رمضان نزل بموتوسكلاته، تخيل بقى لو كان حصلت خناقة، ودا كان وارد بين الناس اللى بتحب الفنان محمد رمضان و الناس اللى مش بتحبه، وجم قالوا أنه كان فى قهوة (والى) و القهوة دى كلنا عارفينها طردوه، و فى ناس قالوا مطردش، وسواء دا حصل أو محصلش هو ينفع يحصل الكلام دا، هو يفنع حد يقوله أنت متجيش و التانى يقول أنا جاى، لو كانوا ضربوا بعض و لا محمد رمضان نفسه أتعور إيه الفكره دى هو الفن كده، هو الفن بقى غصب).

عمرو أديب يوجه رسالة للفنان محمد رمضان

و أكمل الأعلامي عمرو أديب قائلا: (عمر ما نزل فنان، هى التذكرة الناس تحضر الحفلة أهلا و سهلا، و حفلاتك الناس تحضرها، وأرجو أن هذا الأمر يقف لحد هنا و لا يتطور إلى يوم 7 أكتوبر و لا نرى مؤيدى الفنان محمد رمضان، و رافضى الفنان محمد رمضان وجها لوجه فى شوارع الإسكندرية، أنتوا فى إيه و لا فى إيه وهل الي حصل ده يرضى اي حد وهو ده طريقة او اسلوب أن حد يبقى عنده رضى من الجماهير أو رفض الجماهير).

light-dark.net

و تابع الأعلامي عمرو أديب كلامه موجها رسالة للفنان محمد رمضان : (أنت تروح تعمل حفلتك و اللى عايز يشوف محمد رمضان يشوفه و اللى مش عايز ميشوفش، إنما أنزل و أعمل تحدى فى الشوارع و اللى بيحبنى يطلع لى، لو كان طلع الناس اللى مش بتحبك زى ما أتقال أن دول اللى كانوا فى القهوة).



احصل عليه من app store تحميل تطبيق صوت المسيحي من علي app store احصل عليه من Google Play تحميل تطبيق صوت المسيحي من google play