الجمهور يسخر من مصطفى كامل لن تصدق السبب

2 شهر
September 26, 2022, 9:32 pm
الجمهور يسخر من مصطفى كامل لن تصدق السبب

google-news تابع كل جديد تطبيق جوجل نيوز

الجمهور يسخر من مصطفى كامل لن تصدق السبب

كتب: إبراهيم الخطيب

شن جمهور الراب وخاصة متابعي ويجز هجوم على مصطفى كامل، حيث سخروا منه بسبب تصريحاته الأخير في إحدى البرامج التلفزيونية ضد مطرب الراب ويجز، وعلى الفور هاجموه عبر مواقع التواصل الاجتماعي.

ونشر محبو أغاني الراب مقاطع فيديو من أغنية مصطفى كامل قشطة يابا، وردوا على تصريحاته، عبر مواقع التواصل الاجتماعي، حيث قالوا: يا راجل ده أنت أول من عمل أغنية لـ القشطة، ماشي يا بتاع قشطة يابا خليك في حالك، عليا النعمة ويجز بيقول كلام عجب أحسن منك لا صوت ولا أداء، على أساس أنك بتشرح كتاب الموطأ يعني والله لولا المهابيل برضو ما كان حد عرفك.

وأضاف جمهور الراب: مع احترامي ليك ياعم مصطفى بس تراك زي 21 لويجز مثلا اللي اشتغل على محطة فضاء دولية بتاريخك الموسيقي كله أصلا، معلش يا فنان اتكلم عن نفسك وبعدين اتكلم عن واحد عمل اللي أنت عملته في مشوارك الفني كله في 3 سنين.





light-dark.net

وقد علق النجم مصطفى كامل، على صورة مطرب الراب ويجز وأسعار تذاكر حفلته الأخير في العلمين، قائلا: ربنا يخلى العبط والهبل والمهابيل والمهاطيل وربنا يزيدهم، وويجز مش عاجبني ولا هيعجبني وأنا لا أدعي حاجة بره شخصيتي، وأنا سمعت بتوع المهرجانات وسمعته بس مش عارف ولا فاهم بيقول ايه.

light-dark.net

واوضح النجم مصطفى كامل في تصريحات تليفزيونية أنه ضد هذه النوعية من الاغاني وإن كانت تحقق نجاحا كبيرا في الوقت الحالي مضيفا اذا استمرت الحاجات دي اعرفي ان مصر باي باي، وعبر مصطفى كامل عن تعاقبه من اغاني ويجز قائلا، ايه ده في اطار الفن ومش قادر اصدق ان الفن المصري راح للحته دي حتى وان كان لهم جمهور ما اتمناش لبلدي انه يكثر منها الحاجات دي خالص.

ايه رايك في الهجوم على مصطفى كامل؟ شاركنا بتعليقك اسفل المقال



احصل عليه من app store تحميل تطبيق صوت المسيحي من علي app store احصل عليه من Google Play تحميل تطبيق صوت المسيحي من google play